nuo to, kiek žmogus per dieną suvalgo maisto, daugiausia priklauso, kiek energijos jis turi kasdieniniams veiksmams atlikti.

Paprastam žmogui, dirbančiam įprastą darbą, užsiimančiam įprasta ir ne itin varginančia veikla, sveika mityba yra labai rekomenduotina. Tokią mitybą paprastai sudaro maždaug 40 % skaidulinių medžiagų, 30 % baltymų, 10 % vandens ir natūralių sulčių arba jų pakaitalų ir tik 20 % angliavandenių.

Kas atsitinka, kai žmogus dirba darbą, reikalaujantį didelių energijos sąnaudų?

Pasaulyje pilna žmonių, kurie, atrodo, iš vienos dienos į kitą eina nuolat išsekę ir be energijos. Dažniausiai apie šiuos žmones girdime, kad jie tiesiog“ nepakankamai miega“. Miego trūkumas yra dažna nuolatinio nuovargio ir nuolatinio nervingumo priežastis.

Ar tik miegas gali būti atsakingas už padidėjusį pavargusių žmonių, kuriuos kasdien matome aplink save, skaičių? Paprastai patyrę didžiulį stresą žmonės linkę priaugti svorio, o to priežastis yra ne tik nesveika mityba.

Kai susikaupia daugybė darbų ir atrodo, kad 24 valandų per parą nepakanka darbams atlikti, esame linkę valgyti daug nesveiko maisto ir gerti kuo daugiau energinių gėrimų, kad galėtume ištverti ir užbaigti pavestas užduotis.

Rezultatas yra trumpalaikis ir sukelia šalutinį priklausomybės efektą, kartu su svorio padidėjimu, kurio visi bijo.

Taigi… kadangi mums visiems reikia kažkaip gauti energijos, o tuo tarpu mums reikia palaikyti tinkamą kūno „mašinos“ veikimą, paanalizuokime, kokie yra labiausiai energijos suteikiantys maisto produktai ir gėrimai, kurie gali padėti mums būti geriausiais, kokie tik galime būti, taip pat gyventi sveiką ir produktyvų gyvenimą.

1. Žaliosios daržovės

Šie maži gamtos stebuklai po ryškiai žalia odele slepia visą B grupės vitaminų kompleksą, taip pat magnio ir geležies. Šių vitaminų ir mineralų galima rasti visose žaliose daržovėse, o lyderiai yra brokoliai, šparagai ir špinatai.

Brokoliai yra puikus kofermento Q10 – svarbiausio ląstelių regeneracinio veiksnio – šaltinis. Salotose ir kopūstuose gausu vitamino C ir karotinų, atsakingų už regėjimo kokybės palaikymą senstant.

Taip populiarios žaliųjų daržovių salotos nėra tik Holivudo mitas, kurį inicijavo teorijos „greitai sulieknėkime“ guru. Nuolat vartojant žalias žalias daržoves žalios arba virtas garuose, garantuojamas didelis sveikos energijos kiekis.

2. Neskaldytos grūdinės kultūros

Labiausiai reklamuojama energijos suteikiančių pusryčių priemonė – neskaldyti grūdai – yra atsakingi už energingą dienos pradžią. Juose esantys angliavandeniai ir cukrus virškinimo metu atsipalaiduoja palaipsniui, todėl šie protingi lašeliai iš gamtos energijos gali padėti žmogui išlikti žvaliam ir vis dar atsakingai laikytis dietos.

Grūdai taip pat yra svarbus B grupės vitaminų šaltinis ir yra atsakingi už gerą blužnies – organizmo energijos baterijos – funkcionavimą.

3. Žaliosios petražolės

Šie stebuklingi žali lapeliai, kurie atrodo tokie nekalti, įvertinus mitybos veiksnį, yra vitamino C bomba. Žaliųjų petražolių lapuose vitamino C yra daugiau nei citrusiniuose vaisiuose. Kad ir kaip neįtikėtinai atrodytų, jų įtraukimas į žmogaus mitybą padidina ląstelių regeneracijos lygį ir padeda organizmui gauti daugiau energijos.

4. Vaisiai

Visiems žinoma, kad vaisiai yra maisto produktų grupė, garantuojanti energijos suvartojimą dėl juose esančio fruktozės kiekio ir vitaminų. Daugiausia energijos suteikiantys vaisiai yra vynuogės, persikai ir citrusiniai vaisiai, nes juose yra daug fruktozės.

Dauguma vaisių turi daug vitaminų, daugiausia C, ir dėl to turi didelį energijos potencialą. Žinoma, vaisius galima pakeisti vaisių sultimis, jei jos gaminamos namuose, o ne perkamos iš prekybos centro. Žinoma, buteliuose išpilstytos sultys suteikia energijos, tačiau dėl cukraus priedo, po cukraus antplūdžio, kurį jos sukelia, energija labai greitai išnyksta.

5. Sėklos

Dauguma sėklų, pavyzdžiui, saulėgrąžų ir moliūgų, turi labai daug baltymų ir mineralinių medžiagų, todėl jų buvimas žmogaus mityboje yra svarbus energijos šaltinis. Šios mažos sėklos taip pat yra magnio ir geležies šaltinis.

Jose esantys polinesotieji riebalai yra naudingi širdies ir kraujagyslių sistemai ir padeda kraujui tekėti į širdį ir smegenis.

6. Riešutai

Visi riešutai – nuo žemės riešutų iki pistacijų – yra puikus mineralų šaltinis, pasižymintis dideliu maistingumo koeficientu. Juose yra vitaminų A, B ir E, kalio, kalcio, magnio, fosforo ir geležies. Jie kovoja su mažakraujyste ir suteikia organizmui ilgalaikės energijos.

7. Vaisių kokteiliai ir kokteiliai

Protingas vaisių sulčių ir pieno derinys visada yra energijos šaltinis. Vitaminų ir kalcio derinys didina organizmo energetinį potencialą, be to, tai labai gaivinanti pagalbinė priemonė, kai dirbdami papildomai pavargstate.

8. Žalioji arbata

Senovinis energijos šaltinis, kilęs iš Azijos šalių, užkariavo vakarietiškus krantus, sukeldamas mados šėlsmą. Šis žaliasis eliksyras yra antioksidantų šaltinis ir svarbus energijos šaltinis visam organizmui.

Pastaraisiais metais jis tapo gana madingas ir išpopuliarėjo visame internete bei žiniasklaidoje. Be šio madingo judėjimo žalioji arbata išlieka vienu iš svarbiausių mitybos elementų, teikiančių energijos.

9. Medus

„Pasaulio saldumynas“- medus turbūt populiariausias maisto produktas nuo tada, kai sąvoka „sveika“ tapo mitybos specialistų pokalbių objektu. Geriausią energijos kiekį maisto produkte suteikia medus.

Naudojamas kaip arbatos ir kavos ar kitų karštų gėrimų saldiklis arba tiesiog vartojamas toks, koks yra, jis tampa energetine piliule, padedančia organizmui atsinaujinti ir būti žvalesniam. Pastaruoju metu medus pradėtas naudoti supakuotuose dribsniuose, energetiniuose batonėliuose ir įvairiuose energiniuose gėrimuose.

10. Kava

Natūralu, kad smegenų „žadintuvas“ turėtų būti mitybos energijos tiekėjų viršūnėje. Žinoma, kad kava didina dėmesį, didina smegenų aktyvumą ir gerina nusiteikimą. Tai beveik mūsų pačių adrenalino injekcija, kurią galima gauti karštame garuojančiame puodelyje.

Nesvarbu, ar esame jauni, ar seni, mums visiems reikia lašelio energijos, kad išgyventume sunkią ar įtemptą dieną. Tai, kaip prižiūrime savo mitybą, gali tapti svarbiu žingsniu aprūpinant organizmą reikiama energija.

 

Straipsnio šaltinis: http://EzineArticles.com/3366248

By clmtr