Vitaminas D svarbus bendrai sveikatai. Jo gaunama iš saulės, valgomo maisto arba papildų. Jis būna dviejų pagrindinių formų: D2 ir D3.

Jei jo per mažai, gali sutrikti kaulų, raumenų, imuninės sistemos ir nuotaikos veikla. Taip pat galite patirti daugiau uždegimų ir skausmo.

Šiame straipsnyje apžvelgiama vitamino D2 ir D3 priešprieša, daug vitamino D3 privalumų ir kaip galite saugiai gauti daugiau vitamino D į savo mitybą.

Vitamino D3 kapsulės iš arti
Olga Shumitskaya / Getty Images
Kaip veikia vitaminas D
Vitaminas D padeda kontroliuoti, kiek kalcio ir fosfatų pasisavinate iš maisto.

Kalcis yra labai svarbus kaulų sveikatai. Fosfatai reikalingi sveikiems kaulams, dantims, raumenims, nervams ir pagrindinėms organizmo funkcijoms.

Vitaminas D būna dviejų formų:

Vitaminas D2 (ergokalciferolis) natūraliai randamas kai kuriuose augaluose.
Vitaminas D3 (cholekalciferolis) natūraliai randamas gyvūnuose ir gaminasi odoje, kai ją veikia saulės spinduliai.
Vitamino D poreikį galite patenkinti naudodami bet kurią iš šių formų. Tačiau sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai paprastai rekomenduoja D3 papildus. Taip yra todėl, kad jis:

padidina bendrą vitamino D kiekį labiau nei D2
organizme išlieka ilgiau nei D2
Apibendrinimas
Vitaminas D padeda reguliuoti kalcio ir fosfatų įsisavinimą maiste. Kalcis ir fosfatai yra būtini daugeliui svarbių funkcijų. D3 yra geresnis už D2.

Nauda sveikatai
Vitaminas D3 yra naudingas sveikatai. Jis:

stiprina kaulus ir raumenis
Stiprina imunitetą
gerina nuotaiką
mažina uždegimą
gerina širdies veiklą
Kaulai
Vitaminas D veikia kartu su kalciu, kad palaikytų jūsų kaulus. Jei trūksta vitamino D, organizmas negali gauti kalcio iš maisto. Todėl jis jį vagia iš kaulų. Dėl to:

silpnesni kaulai
Lūžiai
Osteoporozė
Norint pagerinti didžiausią kaulų tankį, naudinga gauti daugiau D3 iš maisto produktų. Tai didžiausias kaulinio audinio kiekis, kurį pasiekiame suaugę.1

Kuo geresnis kaulų tankis, tuo mažesnė tikimybė susirgti ligomis (pvz., osteoporoze), kurios silpnina kaulus.
Raumenys
Vitaminas D padeda stiprinti raumenis. Tyrimai rodo ryšį tarp raumenų jėgos ir didelio vitamino D kiekio2.

Mokslininkai nustatė, kad žmonės, turintys daugiau vitamino D, turėjo:

Lieknesni kūnai
Daugiau raumenų masės
Geresnė raumenų funkcija
Apibendrinimas
Vitaminas D svarbus kaulų ir raumenų stiprumui. Jis didina kaulų tankį ir raumenų masę. Dėl mažo vitamino D kiekio kyla osteoporozės ir kitų problemų, susijusių su silpnais kaulais, rizika.

Imunitetas
Vitaminas D gali padėti jūsų imuninei sistemai kovoti su virusais ir bakterinėmis infekcijomis. Tyrimai rodo, kad jis padeda išvengti:

ūmines kvėpavimo takų infekcijas
plaučių uždegimo3
Galbūt, COVID-194
COVID-19 rizika
Dėl mažo vitamino D kiekio gali būti didesnė rizika užsikrėsti COVID-19 ir pasireikšti sunkūs simptomai.4 Norint tai patvirtinti, reikia atlikti daugiau tyrimų.

Nuotaika
Mažas vitamino D kiekis gali būti susijęs su klinikine depresija.5 Tačiau neaišku, kodėl. Gali būti, kad taip:

Mažas vitamino D kiekis sukelia depresiją
Arba depresiją sukeliantis elgesys (pvz., blogi mitybos įpročiai, mažiau laiko praleidžiama lauke) sukelia mažą vitamino D kiekį.
Yra įrodymų, kad vitamino D kiekio didinimas padeda įveikti depresijos simptomus. Tai gali turėti reikšmės depresijos gydymo schemoje. Norint suprasti šį ryšį, reikia didesnių tyrimų.
Vitamino D trūkumo supratimas

By clmtr